Тиждень безпеки дорожнього руху

   Щороку в нашій школі проходить Тиждень безпеки дорожнього руху, метою якого є залучення дітей до вивчення і дотримання Правил дорожнього руху.

   У рамках Тижня були проведені різноманітні тематичні заходи: Zoom-урок (виховна година) "Безпека на дорозі - безпека в житті"(5 - 11 кл.), Zoom-вікторина "Мій друг - дорожній рух" (1 - 4 кл.), конкурс соціальної реклами "Збережи чиєсь життя".

    У шкільній бібліотеці оздобили полицю "Розумна обережність - запорука безпеки".

   Учитель ОМ Семеряжко Ю. В. організовала онлайн виставку-конкурс малюнків "Правила дорожнього руху знай - життя та здоров'я зберігай". 

   Заходи були цікавими, змістовими і сприяли повторенню за закріпленню ПДР.


ЩОБ  НЕ  СТАЛОСЯ  ПОЖЕЖІ:

Не грайся із сірниками, запальничками. Стеж,
щоб цього не робили твої друзі та молодші від тебе діти.

Не влаштовуй сам та з іншими дітьми ігор з вогнем поблизу будівель, гаражів, дровітні, у підвалах, повітках і на горищах будинків.

Додержуйся правил пожежної безпеки, коли користуєшся бенгальськими вогнями, хлопавками.

Не нагрівай на вогні невідомих предметів, використаних банок із-під фарб, аерозольних балончиків.

Після перегляду телепередач завжди вимикай телевізор.

Не залишай без догляду електронагрівальні прилади.

ОСНОВНІ ПРАВИЛА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ НА КУХНІ:

Якщо  ставите  на  вогонь  сковородку, стежте  за  нею  і  за  тим, щоб протяг  не  міг  загасити  вогонь;

Не  забудьте  погасити  запалений  сірник;

Не  вмикайте  одночасно  кілька  потужних  електричних  приладів (мікрохвильова  піч, холодильник, електрочайник, тостер і.т.д).  Слідкуйте  за  їх  роботою;

Тримайте  в  порядку  дроти  електричних  приладів;

Плита  не   місце  для  сушіння  речей.

ПЕРША ДОПОМОГА ПРИ ОТРУЄННІ ЧАДНИМ ГАЗОМ

Постраждалого треба винести чи вивести на свіже повітря.

Покласти холодний компрес на голову або вмити холодною водою.

Якщо дихання слабке, дати понюхати нашатирний спирт, застосувати штучне дихання.

Якщо потерпілий перебуває в непритомному стані, треба терміново покликати лікаря.

Коли потерпілий опритомнів, його необхідно покласти в ліжко, розтерти тіло, покласти грілку до ніг, напоїти міцним чаєм або кавою.

ПЕРША ДОПОМОГА ПРИ ОПІКАХ

Негайно підставити обпечене місце під струмінь холодної води на 15 – 20 хв. Можна прикласти холодні примочки, загорнутий у чистий поліетиленовий мішечок лід.

підсушити місце опіку чистою тканиною – бинтом, лляним рушником.

Якщо опік легкий, то це місце можна не перев'язувати.

Якщо пухирі великі й наповнені рідиною, обов'язково треба прикласти суху чисту серветку і закріпити її.

Не можна проколювати пухирі, щоб не занести інфекції.

Уражене місце можна змастити протиопіковими засобами.

 

Обов'язково звернутися до лікаря.


Під вибухонебезпечними предметами слід розуміти будь-які пристрої, засоби, підозрілі предмети, які здатні за певних умов (або при дії на них) вибухати. 

ОЗНАКИ, ЩО  ВКАЗУЮТЬ  НА МОЖЛИВУ НАЛЕЖНІСТЬ ПІДОЗРІЛОГО ПРЕДМЕТА ДО ВИБУХОВОГО ПРИСТРОЮ: 

залишені без нагляду валізи, коробки, пакунки та пакети в місцях з масовим перебуванням людей;

зовнішня схожість на боєприпаси та піротехнічні вироби;

характерний запах (гасу, розчинника, паливно-мастильних і хімічних матеріалів);

наявність сторонніх  підозрілих предметів у дверях, вікнах, дереві, закріплених за допомогою дроту, ниток, важелів, шнурів тощо.

ДО ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНИХ ПРЕДМЕТІВ ВІДНОСЯТЬСЯ:

 • вибухові речовини – хімічні з’єднання або суміші, здатні під впливом певних зовнішніх дій (нагрівання, удар, тертя, вибух іншого вибухового пристрою) до швидкого хімічного перетворення, що саморозповсюджується, з виділенням великої кількості енергії і утворенням газів.

 • боєприпаси, до яких відносяться:  бойові частки ракет, артилерійські боєприпаси (снаряди, міни), ручні гранати, авіаційні бомби,  інженерні боєприпаси (і протипіхотні міни), стрілецькі боєприпаси (патрони до пістолетів, карабінів, автоматів). 

• піротехнічні засоби: -патрони (сигнальні, освітлювальні, імітаційні, спеціальні),  петарди,  гранати,  вибухові пакети, ракети (освітлювальні, сигнальні);,  димові шашки. 

• саморобні вибухові пристрої – це пристрої, в яких застосований хоча б один елемент конструкції саморобного виготовлення: саморобні міни-пастки,  міни сюрпризи, що імітують предмети домашнього побуту, дитячі іграшки або речі, що привертають увагу.

У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНИХ ТА ПІДОЗРІЛИХ

МЕТАЛЕВИХ ПРЕДМЕТІВ НЕОБХІДНО:

• негайно припинити усі роботи в районі виявлення вибухонебезпечного предмета (предметів); 

• вивести (відвести) на максимальну відстань усіх людей (не менше 100 метрів), які знаходились поблизу, намагаючись рухатись назад по своїх слідах; 

• позначити небезпечне місце добре видимим орієнтиром, де знаходиться цей предмет; огородити його від сторонніх осіб, в тому числі дітей; 

Для огорожі можна використовувати різні підручні матеріали: дошки, жердини, гілки, мотузки, шматки матерії тощо. 

• повідомити про знахідку службу порятунку за номером 101. Повідомлення робити не поспішаючи, чітко, із зазначенням точної адреси (орієнтирів) місця знаходження вибухонебезпечного предмета; 

• очікувати на безпечній відстані від місця знаходження вибухонебезпечного предмета на приїзд фахівців ДСНС та МВС, при цьому здійснюючи заходи щодо недопущення до небезпечної зони інших людей.

КАТЕГОРИЧНО ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

 • палити та використовувати відкритий вогонь поблизу місця, де знаходиться вибухонебезпечний предмет або предмет схожий на нього; 

• піднімати, витягувати з ґрунту, зрушувати з місця, кидати, ударяти і розбирати будь-які вибухонебезпечні предмети;

 • переносити ці предмети в місця перебування людей. 

ПІД ЧАС ПРОГУЛЯНОК В ЛІСІ АБО В ТУРИСТИЧНОМУ ПОХОДІ:

 1. Ретельно вибирайте місце для багаття. Воно повинно бути на достатній відстані від траншей і окопів, що залишилися з війни. 

2. Перед розведенням багаття в радіусі п’яти метрів перевірте грунт на наявність вибухонебезпечних предметів (обережно зніміть лопатою верхній шар грунту, перекопайте землю на глибину 40-50 см або за допомогою щупу). 

3. Користуватися старими багаттями не завжди безпечно. Там можуть виявитися підкинуті військові «трофеї»або такі, що не вибухнули. 

4. У жодному випадку не підходьте до знайдених багать, що горять (особливо вночі). 

 

При виявлені вибухонебезпечних предметів негайно повідомте за номером 101!


Золоті  правила  безпеки в Інтернеті для дітей

1. Нікому без дозволу батьків не давайте  особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.

 2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.

3. Ніколи не погоджуйтеся  на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.

4. Не посилайте свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.

5. Не відповідайте  на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв'яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.

6. Розробіть з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.

7. Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей вашій родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки

8. Завжди дотримуйтесь сімейних правил Інтернет-безпеки: вони розроблені для того, щоб ви почували себе комфортно і безпечно у мережі.

9. Не давайте  нікому крім батьків свої паролі, навіть найближчим друзям.

10. Завжди будьте ввічливими у електронному листуванні, і ваші кореспонденти будуть ввічливими з вами.

11. Не робіть  протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.

12. Не шкодьте і не заважайте  іншим користувачам.


 


ПАМ’ЯТКА – ІНСТРУКТАЖ

Для учнів та їх батьків з правил поведінки і техніки безпеки

на період святкових та вихідних днів

Шановні батьки!

Вихідні та святкові дні – це період додаткового дозвілля Ваших дітей.

Діти більше часу проводитимуть удома та на свіжому повітрі, тому за ними потрібний постійний батьківський нагляд.

            Щоб уникнути непередбачуваних ситуацій та нещасних випадків, дотримуйтеся самі та роз’яснюйте дітям такі правила:

 

1.      Не дозволяйте дітям самим іти, їхати велосипедом у місця з інтенсивним рухом транспорту.

2.      Забороніть дітям користуватися тими транспортними засобами, на які потрібні спеціальні права та дозвільний вік.

3.      Навчайте дітей при переході вулиць та під час катання на велосипеді дотримуватись правил дорожнього руху навіть у місцях, де не рухається транспорт.

4.      Навчайте дітей та контролюйте їхнє вміння користуватися сірниками, газом, побутовими та господарськими електроприладами.

5.      Ліки, отрутохімікати, пальне, боєприпаси, мисливську зброю слід тримати під замком.

6.      Слід уникати спілкування з незнайомими, малознайомими та підозрілими людьми як у громадських місцях, так  і вдома.

7.      Забороніть дітям самостійно проводити пікніки в лісі, біля водойм чи в інших безлюдних місцях.

8.      Не залишайте без нагляду дітей біля ставків, озер,  річок,  застерігайте від необережного поводження з водою. 

9.      Пояснюйте дітям небезпеку та забороніть уживання тонізуючих, слабоалкогольних та алкогольних напоїв.

10. Не дозволяйте дітям відвідувати заклади, де відпочивають дорослі.

11. Не дозволяйте дітям бавитися з бродячими тваринами – рознощиками заразних хвороб.

12. Не дозволяйте брати до рук пакунки, коробки та інші речі невідомого походження  - вони можуть виявитися отруйними або вибухонебезпечними.

13. Категорично забороніть дітям гратися біля ліній електропередач, підстанцій, автозаправок, складів з паливно-мастильними матеріалами.

14. Старі, порожні та занедбані будівлі – не місце для ігор дітей.

15. Пояснюйте дітям, чому небезпечно грати в рогатки, стріляти з самопалу, кидати ніж чи стрілу дартса у ціль.

16. Забороняється дітям розпалювати багаття, лазити по деревах і стрибати з них, чіплятися за виступи рухомого транспорту.

17. Крадіжка державного та особистого майна карається законом, хоч вона і здійснена неповнолітнім.

18. Батьки несуть повну відповідальність за бездоглядність і правопорушення неповнолітніх.

 

Шановні батьки!  Бережіть життя та здоров’я своїх дітей!

Діти! Дотримуйтеся самі цих правил та пояснюйте їх важливість своїм одноліткам!

Будьте взаємовічливими, уважними, постійно виявляйте увагу, любов і терпіння один до одного. Приємного всім відпочинку! 


П А М ’ Я Т К А

Шановні батьки! Наближаються канікули – пора відпочинку і розваг.

Діти більше часу проводитимуть вдома, тому за ними потрібний батьківський нагляд. Для того, щоб уникнути нещасних випадків, дотримуйтеся самі і роз’яснюйте дітям такі правила:

1.                           Під час канікул не дозволяйте дітям самим іти, їхати велосипедом у місця з інтенсивним рухом транспорту.

2.                           Навчайте дітей кататися на велосипедах, санках, лижах та ін. у місцях, де не рухається транспорт.

3.                           Навчайте дітей та контролюйте їх уміння користуватися сірниками, газом та електроприладами.

4.                           Не дозволяйте дітям брати та користуватися мисливськими рушницями.

5.                           Ліки, отрутохімікати, пальне, боєприпаси слід тримати під замком.

6.                           При переході вулиць слід дотримуватися правил дорожнього руху.

7.                           Не можна бавитися з бродячими тваринами – рознощиками заразних хвороб.

8.                           Не дозволяйте брати до рук речі невідомого походження – вони можуть виявитися отруйними або вибухонебезпечними.

9.                           Слід уникати спілкування з незнайомими, малознайомими та підозрілими людьми.

10.                      Не дозволяйте дітям гратися і кататися на ставках та річці, не знаючи товщини їх замерзання.

11.                      Забороняється під час Новорічних свят користуватися петардами, бенгальськими вогнями, хлопавками та інше.

12.                      Пояснюйте дітям, чому небезпечно грати в рогатки, стріляти з самопала, кидати ніж у ціль.

13.                      Ні в якому разі не можна чіплятися за виступи рухомого транспорту.

14.                      Краще відмовитися від ігор біля будівельних майданчиків та старих порожніх приміщень.

15.                      Забороніть дітям гратися біля ліній електропередач і підстанцій.

16.                      Попереджуйте самостійне перебування дітей біля річки і в лісі.

17.                      Забороняється дітям розпалювати багаття, лазити по деревах і стрибати з них.

18.                      Крадіжка державного та особистого майна карається законом, хоча вона і здійснена неповнолітнім.

19.                      Контролюйте перебування дітей під час весняної повені.

20.                      Батьки несуть повну відповідальність за бездоглядність і правопорушення неповнолітніх.

 

Шановні батьки! Бережіть життя та здоров’я своїх дітей!

Діти! Дотримуйтеся цих правил!

Приємного всім відпочинку!


Як уникнути враження мінами і вибухонебезпечними предметами.


Міни і вибухонебезпечні предмети забрали і скалічили безліч людських життів. Цей жах триває і зараз.

8-го грудня 2005-го року, на рівні Генеральної Асамблеї ООН прийнята резолюція № A/RES/60/97, в якій висловлюється глибока стурбованість і занепокоєність масштабними гуманітарними проблемами, викликаними наявністю цієї грізної зброї – мін і вибухонебезпечних пережитків війн і військових конфліктів. У даній резолюції підкреслюється необхідність посилення уваги з боку держав, котрі зіштовхуються з мінної загрозою, а також проводиться відвертий заклик до країн, громадських і не урядових організацій з метою запобігання подальшого використання мін та інших аналогічних небезпечних вибухових пристроїв.

4 квітня офіційно проголошено Міжнародним днем просвіти з питань мінної небезпеки і допомоги в діяльності, пов’язаної з розмінуванням. Небезпека, яку несе в собі використання цього виду озброєнь, має більш серйозні і більш тривалі соціально-економічні наслідки як для мирного населення держав, де є проблема мін і замінованих об’єктів, минулих наслідків військових конфліктів, так і для тих, хто використовує цю зброю у своєму арсеналі.

Декілька загиблих щороку - трагічна реальність. Гинуть дорослі, намагаючись здати небезпечну знахідку до пункту прийому металобрухту або при спробі розібрати пристрій з метою отримати вибухову речовину; гинуть діти, які з цікавості підкладають боєприпаси у багаття.

Натрапити на небезпечну «іграшку» можна практично скрізь: у лісі, у старому окопі, на свіжозораному полі, на власному городі й навіть на вулицях міст. І якщо вибухові пристрої серійного зразка легко розпізнати за зовнішнім виглядом і діяти відповідно до ситуації, то саморобну вибухівку, що може з’явитися на вулицях міст і селищ, розпізнати набагато складніше. Небезпека терористичних актів, від яких не застрахована жодна країна світу, робить питання поводження із невідомими, залишеними без догляду речами украй актуальним.

Фахівці цивільного захисту рекомендують вчителям і батькам обов’язково проводити з дітьми бесіди щодо поводження з невідомими предметами і пристроями.

Під вибухонебезпечними предметами слід розуміти будь-які пристрої, засоби, підозрілі предмети, що здатні за певних умов вибухати.

До вибухонебезпечних предметів належать:

• вибухові речовини — хімічні з'єднання або суміші, здатні під впливом певних зовнішніх дій (нагрівання, удар, тертя, вибух іншого вибухового пристрою) до швидкого хімічного перетворення, що саморозповсюджується, з виділенням великої кількості енергії і утворенням газів.

• боєприпаси - вироби військової техніки одноразового вживання, призначені для враження живої сили супротивника. До боєприпасів належать:

- бойові частки ракет;

- авіаційні бомби;

- артилерійські боєприпаси (снаряди, міни);

- інженерні боєприпаси (протитанкові і протипіхотні міни);

- ручні гранати;

- стрілецькі боєприпаси (набої до пістолетів, карабінів, автоматів тощо);

• піротехнічні засоби:

- патрони (сигнальні, освітлювальні, імітаційні, спеціальні);

- вибухові пакети;

- петарди;

• ракети (освітлювальні, сигнальні);

- гранати;

- димові шашки.

• саморобні вибухові пристрої - пристрої, в яких застосований хоча б один елемент конструкції саморобного виготовлення:

- саморобні міни-пастки;

- міни-сюрпризи, що імітують предмети домашнього побуту, дитячі іграшки або речі, що привертають увагу.

Зазвичай, при знаходженні серійних мін, снарядів, гранат дорослі негайно викликають фахівців, які огороджують район і знешкоджують небезпечні знахідки. Інша справа – діти. Природна цікавість спонукає їх до небезпечний експериментів. Діти підкладають боєприпаси у багаття, випробують їх на міцність ударами, намагаються розібрати, приносять додому, у двір, до школи. Тому так важливо пояснити учням наслідки подібних дій, навчити правилам поведінки у таких ситуаціях.

У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою ЗАБОРОНЕНО:

- наближатися до предмета;

- пересувати його або брати до рук;

- розряджати, кидати, вдаряти по ньому;

- розпалювати поряд багаття або кидати до нього предмет;

- приносити предмет додому, у табір, до школи.

Необхідно негайно повідомити міліцію або дорослих про знахідку!

Земля таїть багато небезпечних знахідок, на які можна натрапити під час прогулянок лісом, походів і стати їх жертвами, навіть, не підозрюючи про це. Ніхто не може гарантувати, що у землі під багаттям, розкладеним на лісовій галявині, немає снарядів часів війни.

 

Під час прогулянок в лісі або в туристичному поході:

1. ретельно вибирати місце для багаття. Воно повинно бути на достатній відстані від траншей і окопів, що залишилися з війни;

2. перед розведенням багаття в радіусі п'яти метрів перевірити ґрунт на наявність вибухонебезпечних предметів щупом (або обережно зняти лопатою верхній шар ґрунту, перекопати землю на глибину 40-50 см);

3. користуватися старими багаттями не завжди безпечно, адже там можуть виявитися підкинуті військові «трофеї» або такі, що не вибухнули;

4. у жодному випадку не підходити до знайдених багать, що горять (особливо вночі). В цьому багатті може виявитися предмет, що може вибухнути.

Практично всі вибухові речовини чутливі до механічних дій і нагрівання. Поводження з ними вимагає граничної уваги і обережності.

Слід пам’ятати, що розмінуванням, знешкодженням або знищенням вибухонебезпечних предметів займаються тільки підготовлені фахівці-сапери, допущені до цього виду робіт.

Однією з серйозних загроз сучасного суспільства є тероризм. Майже щоденно здійснюються терористичні акти, унаслідок яких гинуть люди. Більшість цих злочинів здійснюються з використанням вибухових пристроїв. Нерідко це саморобні, нестандартні пристрої, що їх складно виявити, знешкодити або ліквідувати. Злочинці зазвичай поміщають їх в звичайні портфелі, сумки, банки, пакунки і потім залишають у багатолюдних місцях. У такому разі важко відрізнити сумку з вибухівкою від такої ж сумки, залишеної забудькуватим пасажиром у громадському транспорті. Часто такі міни-пастки мають досить привабливий вигляд. Відомі випадки застосування їх у авторучках, мобільних телефонах, гаманцях, дитячих іграшках.

Тому бездоглядні предмети в транспорті, кінотеатрі, магазині, на вокзалі тощо вимагають особливої уваги.

Є декілька ознак, що дозволяють припустити, що маємо справу з вибуховим пристроєм. Слід звертати увагу на:

- припарковані біля будівель автомашини, власник яких невідомий або державні номери якої не знайомі мешканцям, а також коли автомобіль давно непорушно припаркований;

- наявність у знайденому механізмі антени або приєднаних до нього дротів;

- звуки, що лунають від предмету (цокання годинника, сигнали через певний проміжок часу), мигтіння індикаторної лампочки;

- наявність джерел живлення на механізмі або поряд з ним (батарейки, акумулятори тощо);

- наявність розтяжки дротів або дротів, що тягнуться від механізму на велику відстань.

Якщо знайдений предмет видається підозрілим, потрібно повідомити про нього працівників міліції чи ДСНС.

Якщо знайдено забуту річ у громадському транспорті, доречно опитати людей, які знаходяться поряд. Бажано встановити, кому річ належить або хто міг її залишити. Якщо господаря встановити не вдається, потрібно негайно повідомити про знахідку водія (кондуктора).

У разі знаходження підозрілого предмета у під'їзді будинку, потрібно опитати сусідів, можливо, він належить їм. У разі неможливості встановити власника — негайно повідомити про знахідку до найближчого відділення міліції, до військкомату, органів місцевого самоврядування, підрозділу ДСНС за телефоном «101».

Якщо підозрілий предмет знайдено в установі, потрібно негайно повідомити про знахідку адміністрацію.

 

У разі знаходженні вибухонебезпечного пристрою:

 

1. Негайно повідомити чергові служби органів внутрішніх справ, цивільного захисту;

2. Не підходити до предмету, не торкатися і не пересувати його, не допускати до знахідки інших людей;

3. Припинити всі види робіт в районі виявлення вибухонебезпечного предмету.

4. Не користуватися засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух).

5. Дочекатися прибуття фахівців; вказати місце знахідки та повідомити час її виявлення.

  

У випадку, коли в будинку знайдено вибуховий пристрій й здійснюється евакуація:

- одягніть одяг з довгими рукавами, щільні брюки і взуття на товстій підошві (це може захистити від осколків скла);

- візьміть документи (паспорт, свідоцтво про народження дітей тощо), гроші;

- під час евакуації слідуйте маршрутом, вказаним органами, що проводять евакуацію. Не намагайтеся скоротити шлях, тому що деякі райони або зони можуть бути закриті для пересування;

- тримайтеся подалі від обірваних ліній енергопостачання.

 

Якщо будинок (квартира) опинилися поблизу епіцентру вибуху:

- обережно обійдіть всі приміщення, щоб перевірити чи немає витоків води, газу, спалахів і т.п. У темряві в жодному випадку не запалюйте сірника або свічки - користуйтеся ліхтариком;

- негайно вимкніть всі електроприлади, перекрийте газ, воду;

- з безпечного місця зателефонуйте рідним та близьким і стисло повідомте про своє місцезнаходження, самопочуття;

- перевірте, чи потребують допомоги сусіди.

Опинившись поблизу вибуху, стримайте свою цікавість і не намагайтеся наблизитись до епіцентру, щоб розгледіти або допомогти рятівникам. Найкраще, що можна зробити – залишити небезпечне місце. До того ж, варто знати, що зловмисники часто встановлюють вибухові пристрої парами, щоб, через деякий час після вибуху першої з них, пролунав другий вибух. Зловмисники розраховують на те, що після першого вибуху на його місці зберуться люди, у тому числі й представники силових структур, і при повторному вибуху жертв буде набагато більше.

 

Отож:

- не слід робити самостійно жодних маніпуляцій із знахідками або підозрілими предметами, що можуть виявитися вибуховими пристроями;

- виявивши річ без господаря, треба звернутися до працівника міліції або іншого посадовця; не можна торкатися знахідки;

- не користуйтеся мобільним та радіозв’язком поблизу підозрілої знахідки.

Для поштової кореспонденції з пластиковою міною характерна надмірна товщина, пружність, вага не менше 50 г і ретельна упаковка. На конверті можуть бути різні плями, проколи, можливий специфічний запах. Повинно насторожити настирне бажання вручити лист неодмінно в руки адресата і надписи на кшалт: «розкрити тільки особисто», «особисто в руки», «секретно» і т.п. Підозрілий лист не можна відкривати, згинати, нагрівати або опускати у воду.

 

Поради керівнику навчального закладу:

 

Останнім часом почастішали випадки телефонних повідомлень про замінування приміщень та виявлення підозрілих предметів, що можуть виявитися вибуховими пристроями.

На такий випадок пропонуємо заходи попереджувального характеру:

• посилити пропускний режиму при вході і в'їзді на територію закладу, пильнувати системи сигналізації і відеоспостереження;

• проводити обходи території закладу і періодичну перевірку складських приміщень на предмет своєчасного виявлення вибухових пристроїв або підозрілих предметів;

• організувати проведення спільних із працівниками цивільного захисту, правоохоронних органів інструктажів і практичних занять з питань дій у разі загрози або виникнення надзвичайних подій.

У разі виявлення підозрілого предмета працівниками навчального закладу чи учнями потрібно негайно повідомити правоохоронні органи, територіальні органи управління з питань цивільного захисту.

До прибуття оперативно-слідчої групи керівник навчального закладу повинен дати вказівку співробітникам знаходитися на безпечній відстані від знайденого предмета.

У разі потреби – евакуйовувати людей згідно наявному плану евакуації.

Потрібно забезпечити можливість безперешкодного під'їзду до місця виявлення підозрілого предмету автомашин правоохоронних органів, співробітників територіальних органів управління з питань цивільного захисту, пожежної охорони, невідкладної медичної допомоги, служб експлуатації, забезпечити присутність осіб, що знайшли знахідку, до прибуття оперативно-слідчої групи.

У всіх випадках керівник навчального закладу дає вказівку не наближатися, не чіпати, не розкривати і не переміщати підозрілу знахідку, зафіксує час її виявлення.

 


Правила безпечної  поведінки з незнайомими людьми

Нагадуємотобі, щоперебуваючи на вулиці, у громадськомумісці, треба пам’ятати про деякі правила безпечноїповедінки з незнайомими людьми.

На вулиці:

·             Будь ввічливим та привітним у спілкуванні з людьми. Такаповедінкавикликаєпозитивневідношеннядо тебе середоточуючих.

·             Тримайсяподалівіднезнайомих людей, якіповодять себе не добре, уникай будь-якихрозмовіз ними. Намагайся не відповідати на грубість і нахабствотим же. Кращепромовчатиабозробитивлучнезауваження про невихованістьгрубіяна.

·          Не грайся на вулицідопізна.

·             Ніколине йдигуляти на вулицю, не повідомившибатьківчиіншихблизькихтобі людей про те, кудитиідеш і з ким.

·             Якщоти загубив батьків у незнайомомумісці, стій там, де тизагубився. Якщоти неможешїхзнайти, звернись про допомогу до міліціонерачиіншихдорослих.

·             Якщотивідчуваєш, щохтосьпереслідує тебе, намагайсяскритисявіднього, але не заходь у безлюднімісця.

·             Ніколи не погоджуйсяйти з незнайомими людьми до чужого під’їзду, підвалуабоіншихбезлюднихмісць.

·             Намагайся не показувати на вулицісередвеликоїкількості людей своїдорогіречі (мобільний телефон, гроші, іншікоштовності).

·             Не приймайвіднезнайомих людей ласощі, подарунки.

·             Якщобіля тебе зупиняється авто і незнайомалюдиназвертається з якимосьпроханням, головне – не підходьнадтоблизько до машини. Якщозапитаннятобіздаютьсясумнівними, то ввічливо скажи незнайомцю, щотипоспішаєш; ні в якомуразі не сідай до машини, що б тобі не пропонували.

·             Якщотибачиш на вулиці, утранспорті коробку, сумку, згорток, пакет – не чіпайїх.


Що потрібно робити у надзвичайній ситуації?Правила безпечної поведінки у надзвичайних ситуаціях.

 

 1. У разі загрози ураження стрілецькою зброєю:

- закрити штори або жалюзі (заклеїти вікна паперовими стрічками) для зниження ураження фрагментами скла;

- вимкнути світло, закрити вікна та двері;

- зайняти місце на підлозі в приміщенні, що не має вікон на вулицю (ванна кімната, передпокій);  

- інформувати різними засобами про небезпеку близьких чи знайомих.    

 

2. У разі загрози чи ведення бойових дій:

- закрити штори або жалюзі (заклеїти вікна паперовими стрічками) для зменшення ураження фрагментами скла. Вимкнути живлення, закрити воду і газ, загасити (вимкнути) пристрої для опалення;

- взяти документи, гроші і продукти, предмети першої необхідності, медичну аптечку;

- відразу залишити житловий будинок, сховатися у підвалі або у найближчому сховищі;

– попередити сусідів про небезпеку, допомогти людям похилого віку і дітям;

- без крайньої необхідності не залишати безпечне місце перебування;

- проявляти крайню обережність; не варто панікувати.

 

3. Якщо стався вибух:

- уважно озирнутися навколо, щоб з’ясувати вірогідність небезпеки подальших обвалів і вибухів, чи не висить з руїн розбите скло, чи не потрібна комусь допомога;

- якщо є можливість – спокійно вийти з місця пригоди. Опинившись під завалами – подавати звукові сигнали. Пам’ятайте, що за низької активності людина може вижити без води упродовж п’яти днів;

- виконати всі інструкції рятувальників. 

 

4. Під час повітряної небезпеки:

 - відключити живлення, закрити воду і газ;

- загасити (вимкнути) пристрої для опалення; 

- взяти документи, гроші і продукти, предмети першої необхідності, аптечку;

- попередити про небезпеку сусідів і, у разі необхідності надати допомогу людям похилого віку та хворим;

- дізнатися, де знаходиться найближче до укриття. Переконатися, що шлях до нього вільний і укриття знаходиться у придатному стані;

- як якнайшвидше дійти до захисних споруд або сховатися на місцевості. Дотримуватися спокою і порядку. Без крайньої необхідності не залишати безпечного місця перебування. Слідкувати за офіційними повідомленнями.

 

5.Під час масових заворушень: 

- зберігати спокій і розсудливість; 

- під час знаходження на вулиці – залишити місце масового скупчення людей, уникати агресивно налаштованих людей; 

- не піддаватися на провокації; 

- надійно зачиняти двері. Не підходити до вікон і не виходити на балкон. Без крайньої необхідності не залишати приміщення.

 

6. Якщо Вас захопили у заручники і Вашому життю є загроза:

- постаратися запам’ятати вік, зріст, голос, манеру говорити, звички тощо злочинців, що може допомогти їх пошуку;

- за першої нагоди постаратися сповістити про своє місцезнаходження рідним або міліції;

- намагатися бути розсудливим, спокійним, миролюбним, не піддавати себе ризику;

- якщо злочинці знаходяться під впливом алкоголю або наркотиків, намагатися уникати спілкування з ними, оскільки їхні дії можуть бути непередбачуваними;

- не підсилювати агресивність злочинців своєю непокорою, сваркою або опором;

- виконувати вимоги терористів, не створюючи конфліктних ситуацій, звертатися за дозволом для переміщення, відвідання вбиральні тощо;

- уникати будь-яких обговорень, зокрема політичних тем, зі злочинцями;

- нічого не просити, їсти все, що дають;

- якщо Ви тривалий час знаходитеся поряд зі злочинцями, постаратися встановити з ними контакт, визвати гуманні почуття;

- уважно слідкувати за поведінкою злочинців та їхніми намірами, бути готовими до втечі, пересвідчившись у високих шансах на успіх;

- спробувати знайти найбільш безпечне місце у приміщенні, де знаходитесь і де можна було б захищати себе під час штурму терористів (кімната, стіни і вікна якої виходять не на вулицю – ванна кімната або шафа). У разі відсутності такого місця – падати на підлогу за будь-якого шуму або у разі стрільбі;

- при застосуванні силами спеціального призначення сльозогінного газу, дихати через мокру тканину, швидко і часто блимаючи, викликаючи сльози;

- під час штурму не брати до рук зброю терористів, щоб не постраждати від штурмуючих, які стріляють по озброєних людях;

- під час звільнення виходити швидко, речі залишати там, де вони знаходяться, через ймовірність вибуху або пожежі, беззаперечно виконувати команди групи захоплення.

 

7. При проведенні тимчасової евакуації цивільного населення з небезпечної зони:

- взяти документи, гроші й продукти, необхідні речі, лікарські засоби;

- за можливості, надати допомогу пенсіонерам, людям з обмеженими можливостями;

- дітям дошкільного віку вкласти до кишені або прикріпити до одягу записку, де зазначається ім’я, прізвище, домашня адреса, а також прізвище матері та батька; 

- переміщатися за вказаною адресою. У разі необхідності – звернутися за допомогою до міліції та медичних працівників.