ПОРТФОЛІО  МЕТОДИЧНОГО  ОБ'ЄДНАННЯ

 

Методичне об’єднання – той освітній простір, в якому спільно розвиваються і вчителі, і діти.

ПЕДАГОГІЧНЕ  КРЕДО

Зібратися разом – це початок,
триматися разом – це прогрес, 
працювати разом – це успіх.
                                                              Г. Форд

НАУКОВО - МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА

Вдосконалення форм і методів навчальної та виховної роботи, спрямованих на формування базових компетентностей,  підвищення рівня навчальних досягнень учнів , впровадження нових освітніх технологій  та формування громадянина України

Початкова школа - велика дитяча країна,                                                          В ній відкривається білий наш світ.                                                                Тут пізнає себе кожна дитина,                                                                            І відправляється звідси в політ.

період, коли освіта УкраїУ ни набуває кардинальних змін, виникає необхідність в оновленні  методів та прийомів навчання, в залученні інноваційних методик до процесу формування в учнів предметних та життєвих компетентностей. Сучасному суспільству потрібні громадяни, які здатні приймати нестандартні рішення, творчо підходити до вирішення тієї чи іншої проблеми, самоконтролювати та самооцінювати результати своєї діяльності.

Основним завданням учителя на нинішньому етапі розвитку нашого суспільства є забезпечення виходу кожного учня на рівень базової освіти та встановлення розвитку пізнавальної і творчої активності, формування не тільки предметних компетентностей учнів, а й самоосвітніх. Тому всі аспекти навчання повинні бути спрямовані на розвиток творчої особистості, розкриття обдарованості кожної дитини. Мета початкової школи – формування людини, яка хоче і вміє самостійно вчитися, сприймати інформацію, працювати з нею, сортувати її, осмислювати, творити.

 

                  Щоб учень став рівноправним учасником процесу освіти, необхідно озброїти його техніками та прийомами, спрямованими на розвиток пам’яті, уваги та образного мислення, сформувати навички дослідницької поведінки. Лише за такого розвитку кожна дитина відповідно зі своїми особистими властивостями та здібностями знайде себе і самореалізується. Як розвинути індивідуальні можливості кожної дитини й зберегти її психічне й фізичне здоров’я – ось проблема, над якою завжди замислювались і працювали педагоги. Тому метою роботи нашого педагогічного колективу є створення умов для розкриття інтелектуального та творчого потенціалу дитини. 

ОСНОВНІ  ЗАВДАННЯ

ШКІЛЬНОГО МЕТОДИЧНОГО ОБ'ЄДНАННЯ

  •  Реалізація Державного стандарту початкової освіти, використання технологій продуктивного навчання з метою стимулювання креативності учнів.
  • Орієнтувати вчителів початкових класів на формування в учнів життєво необхідних навичок, що забезпечується неухильним виконанням практичної частини навчальних програм, проведенням навчальних екскурсій.
  • Орієнтувати вчителів на системну роботу з учнями по розвитку аналітико-синтетичної діяльності при вивченні змістових ліній освітніх галузей початкової освіти, звернувши особливу увагу на уміння працювати з різними видами вправ, текстів, інструкцій.
  • Формувати позитивну мотивацію навчально-пізнавальної діяльності.
  • Спрямовувати роботу кожного вчителя на навчальні можливості кожного учня.
  • Орієнтувати вчителів на активізацію творчого потенціалу, залучення до творчої діяльності, зростання рівня творчої компетентності учнів.
  • Використовувати системний підхід до роботи зі здібними та обдарованими учнями.
  • Сприяти використанню здоров’єзберігаючих освітніх технологій, зміцненню фізичного, психологічного здоров’я школярів.
  • Удосконалювати та розповсюджувати досвід особистісно-орієнтованого навчання та виховання шляхом використання інноваційних технологій.
  • Створювати на уроках гуманну, доброзичливу атмосферу взаємоповажливе комфортне середовище, систему неформальної ділової комунікації, в якій учитель і учень спілкуються як особистості цінуючи унікальність і своєрідність одне одного. 

ОСНОВНІ ПРІОРИТЕТИ В РОБОТІ

  • Науково-методичний і психолого-педагогічний супровід навчально- виховного процесу, використання технологій продуктивного навчання з метою стимулювання креативності учнів в школі І-го ступеня.
  •  Системне відстеження психолого-педагогічного статусу учнів та динаміки їх розвитку.
  • Активне впровадження вчителями інформаційних технологій, активізація самостійної роботи школярів.
  •  Моніторинг якості навчання та творчої компетентності школярів.
  •   Підготовка педагогічних кадрів до використання інноваційних технологій та реалізації завдань креативної освіти.
  •  Зміцнення фізичного, психічного та психологічного здоров’я школярів, використання здоров’єзберігаючих освітніх технологій.
  •  Персоніфікація післядипломної педагогічної освіти вчителів.
  •  Підвищення професійної та загальнокультурної компетентності вчителів та її впливу на рівень учнівських досягнень. 

Ознаки зростання педагогічної майстерності вчителя

Зростання педагогічної майстерності вчителя необхідний показник якості навчальної роботи. Навчальний процес максимально змінює самого вчителя, якщо він позитивно впливає на учнів, забезпечує єдність освіти, виховання і розвиток школярів.

 

Ознаками зростання педагогічної майстерності вчителя на уроці є:

  • чіткість визначення і диференціація завдань уроку;
  • забезпечення наступності в засвоєнні змісту освіти;
  • творчий характер методів навчання з врахуванням особливостей навчального матеріалу і здібностей учнів;
  • допомога дітям у подоланні труднощів у навчанні;
  • наявність високої працездатності учнів на уроці за рахунок дотримання норм гігієни, врахування можливостей школярів;
  • уміння займатися психологічною самоосвітою і постійно вдосконалювати навчальний процес на основі наукових досягнень.

Показниками оцінки професіоналізму вчителя є:

  • уміння лаконічно, образно і виразно подати матеріал;
  • уміння показати багатоплановість і багатофункціональність діяльності вчителя;
  • уміння розв’язати складну ситуацію;
  • винахідливість, акторські якості, почуття гумору і чуття міри;
  • захопленість професією, співчуття до дітей, повага до їхніх батьків.

Додатковими показниками для визначення професійної культури вчителя можуть бути:

  • особиста спрямованість на професійну діяльність;
  • постійне вдосконалення свого професійного рівня;
  • уміння планувати свою педагогічну діяльність;
  • уміння зацікавити дітей предметом;
  • організація навчальної діяльності та позакласної роботи з предмета;
  • уміння аналізувати та узагальнювати досвід власної діяльності;
  • творчий підхід до навчання й виховання;
  • самокритичність, уміння вислуховувати інших, тактовність;
  • авторитетність, визнання з боку учнів, їхніх батьків, колег.